Zamieszczone przez sew1981
Czy turbo trzeba chłodzić?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez xcn12Czy turbinę w 1.4 w O3 trzeba jakoś specjalnie chłodzić przed zgaszeniem silnika?
Ogólne zasady: na zimnym spokojnie, na gorącym szczególnie po dynamicznej jeźdżie-studzenie.Zamieszczone przez xcn12Tzn nie wyłączać go od razu po zakończeniu jazdy tylko trzymać włączony silnika przez czas jakiś?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuZamieszczone przez xcn12Tzn nie wyłączać go od razu po zakończeniu jazdy tylko trzymać włączony silnika przez czas jakiś?Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfexChłodzić to można po Pałowaniu
Mój max z autostrady to 103 stopnie, ale to było jeszcze przed tym
zanim pojawiły się temperatury 25+.
I do ilu czekacie aż wam spadnie temperatura przed wyłączeniem silnika?
Ja do tej pory aż zejdzie poniżej 90 stopni, ale przy ostatnich temperaturach powietrza
czasami zatrzymuje się na 92-93 i nie chce schodzić.
I od razu kolejne pytanie. Jakby podpiąć się pod interfejs OBDII to byłoby więcej
informacji na temat temperatury np. z większej ilości czujników? Tylko jak kilka
miesięcy temu szukałem interfejsu na bluetooth to z opisów wynikało, że nie
będą współpracować z OIII (o ile pamiętam to chodziło o to, że ma nowy protokół
wymiany danych). Czy coś się zmieniło w temacie i możecie polecić
coś co będzie współpracować z dostępnymi aplikacjami na androida?
Komentarz
-
-
Czy to aby nie przesada? Sam czekam zawsze zanim wyłączę, nawet po lataniu przez miasto nie wyłączam natychmiast. Ale nie ma mam maxidota i nie analizuję czy motor ma 100, czy 90C. Zajeżdżam pod dom, zanim otworzę bramę jedną, bramę drugą mija ładna chwila. Wjazd do garażu i szlus - turn off. Ale nie czekam 10 minut
Komentarz
-
-
Po naprawdę ostrym "pałowaniu" - minuta wystarczy :szeroki_usmiech - turbo się szybko schładza. Ileś tam aut z turbo miałem i nie było problemu a nogi lekkiej nie mam :twisted:Pozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
Instrukcja obsługi:
"Gdy silnik był przez dłuższy czas mocno obciążony, nie należy go wyłączać od razu
po zakończeniu jazdy, lecz pozostawić jeszcze na biegu jałowym przez mniej
więcej 1 minutę. Dzięki temu można uniknąć lokalnego wzrostu temperatury w
niektórych elementach wyłączonego silnika."
Komentarz
-
-
a ja przy próbie potrzymania na jałowym biegu ciągle zapominam o tym start-stop i sam mi się wyłącza.
Czy jeśli faktycznie byłaby potrzeba schłodzenia turbiny, to system SS jest taki mądry, że nie wyłączy silnika?
Jak wyjechałem z salonu, to osiągnąłem w drodze do domu temp. 111 st. czy to normalne?
Teraz (przy upałach) dochodzi do 100-110st.
Cały czas delikatna jazda z uwagi na docieranie, po mieście.O3 1,8 TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez brodaczJak wyjechałem z salonu, to osiągnąłem w drodze do domu temp. 111 st. czy to normalne?
Teraz (przy upałach) dochodzi do 100-110st.
Cały czas delikatna jazda z uwagi na docieranie, po mieście.
Co do chlodzenia turbiny, a wlasciwie to wytracenia predkosci wirnika, to przy normalnej jezdzie nie ma czego 'studzic', jezeli tuz przed zgaszeniem nie kreciles go do wysokich obrotow, to mozesz spokojnie po zaparkowaniu i odpieciu pasow zgasic silnik.
Ale juz po jezdzie autostradowej, czy tez ostrym palowaniu po miescie, trzeba chwile odczekac, ja np. jak sie zatrzymuje na fajke na autostradzie to nie gasze wogole silnika (tylko ze raczej wolno nie jezdze )Black magic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez brodacza ja przy próbie potrzymania na jałowym biegu ciągle zapominam o tym start-stop i sam mi się wyłącza.
Czy jeśli faktycznie byłaby potrzeba schłodzenia turbiny, to system SS jest taki mądry, że nie wyłączy silnika?
Komentarz
-
-
Kris86
Odkopię trochę temat turbo w O3
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?
Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"
Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :P
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kris86Odkopię trochę temat turbo w O3
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?
Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"
Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :PJeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kris86Odkopię trochę temat turbo w O3
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?
Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"
Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :P
Komentarz
-
-
Kris86
Dzięki wszystkim za odpowiedź
Na forum Leona piszą jednak (i są tego pewni), że w tych nowych TSI (wszystkich) jest turbo ze zmienną geometrią:
Komentarz
Komentarz